Strategii de supravieţuire în anii '80
în
Focşani
Focşani
A. INFORMAŢII DESPRE INSTITUŢIA INIŢIATOARE A PROIECTULUI
Numele unităţii de învăţământ
|
COLEGIUL NAŢIONAL „ALEXANDRU IOAN CUZA”
|
Adresa completă
|
Strada CUZA VODA nr. 47 FOCŞANI, cod 620034 , FOCŞANI, VRANCEA
|
Nr. de telefon/fax
|
0237/226840
|
Adresă poştă electronică/Pagină de Internet
|
E-mail: collegecnaic@yahoo.com;
Web:www.cnaic.ro
|
ECHIPA DE PROIECT
CERCUL DE ISTORIE „ALEXANDRU IOAN CUZA”
COORDONATOR DE PROIECT –
CERCUL DE ISTORIE „ALEXANDRU IOAN CUZA”
| ||
Nume, Prenume
|
Prof.
|
ANII-LĂMÎIŢA ŞERBAN
|
Funcţie
|
PROFESOR DE ISTORIE
| |
Nr. de telefon/fax
|
0744632921
| |
Adresă poştă electronică
|
lamaita_serban@yahoo.com
|
COORDONATOR DE PROIECT - CERCUL DE INFORMATICĂ
| ||
Nume, Prenume
|
Prof.
|
CAMELIA MEREUŢĂ
|
Funcţie
|
PROFESOR DE INFORMATICĂ
| |
Nr. de telefon/fax
|
0767751551
| |
Adresă poştă electronică
|
mereutacamelia@yahoo.com
|
MEMBRII –ELEVI
| |
Clasa a VI-a
|
Lungu Bianca, Cristian Andra, Bârgu Ioana, Dabija Beatrice, Dragne Lavinia, Mocanu Adina, Neagu Stefan, Ţurcanu
|
Clasa a VII-a
|
Arsene Alexandra, Pleşa-Pătrăşcan- Elena, Beşleagă Ioana
|
Clasa a IX-a
|
Marinescu Georgiana, Roşu Daniela
|
Clasa a X-a
|
Paraschiv Ioana, Ichim Ana-Maria, Lazăr Irina, Petrariu Beatrice, Jipa Alexandru Ana
|
Clasa a XI-a
|
Cristian Deniza, Tilică Adina, Mihailescu Silvia
|
C. INFORMAŢII DESPRE PROIECT
1. Titlul proiectului
|
Amintiri despre Focşani în anii’80
|
2. Categoria în care se încadrează proiectul:
|
PROIECT DE ISTORIE ORALĂ
|
3. Durata proiectului:
|
SEPTEMBRIE 2012 - MARTIE 2013
|
D. PREZENTAREA PROIECTULUI
1. Obiectivul general al proiectului
|
Având ca reper şi argument deopotrivă istoria oraşului Focşani, Cercul de istorie „Alexandru Ioan Cuza”, propune o nouă abordare în ceea ce priveşte viaţa comunităţii locale.
Obiectivul proiectului este elaborarea şi interpretarea surselor orale în vederea recuperării unei părţi a memoriei recente a societăţii româneşti, a comunităţii locale, exclusă din mărturiile scrise.
Viaţa unei comunităţi adună laolaltă istorii mari şi mici, eroi şi oameni obişnuiţi, bucurii şi eşecuri, armonie şi zbatere, trecut şi prezent prin urmare o imensă resursă de învăţare la îndemâna elevilor şi profesorilor. |
2. Obiectivele specifice ale proiectului
|
1. Promovarea istoriei oraşului Focşani ca element vital al relaţiilor interumane;
2. Consolidarea legăturii dintre generaţii (bunici-părinţi-copii);
3. Cunoaşterea experienţei de viaţă a membrilor comunităţii locale intervievaţi în epoca comunistă;
4. Recuperarea istoriei nescrise;
5. Dezvoltarea simţului civic şi al apartenenţei responsabile la comunitatea locală;
6. Promovarea spiritului de toleranţă şi cunoaştere reciprocă;
7. Familiarizarea cu tehnologiile moderne de înregistrare şi prelucrare audio-video, stocare, transformare si prelucrare a interviurilor înregistrate în vederea utilizarii acestora în beneficiul comunitatilor locale;
8. Oferirea unor metode alternative de petrecere a timpului liber pentru elevi;
|
3. Grupurile ţintă cărora li se adresează proiectul
|
|
4. Descrierea activităţilor utilizând pentru fiecare activitate fişa de mai jos:
|
Activitatea nr.1
Titlul activităţii: Prezentarea proiectului la nivel local
Tipul activităţii: Extraşcolară
Data/perioada de desfăşurare: septembrie 2012
Locul desfăşurării: Colegiul Naţional „Alexandru Ioan Cuza” din Focşani
Participanţi : membrii cercului de istorie „Alexandru Ioan Cuza”
Beneficiari: Elevii şcolii, şcoala, părinţi, comunitatea locală;
Mijloace: videoproiector, calculator, cameră video, reportofon;
Modalităţi de evaluare: articole de presă, imagini pe site-ul şcolii;
Descrierea pe scurt a activităţii:
Se prezintă proiectul , rezultat al dorinţelor, nevoilor elevilor, dar şi a experienţei existente până în prezent.
Activitatea nr.2
Titlul activităţii: Să descoperim istoria din sursele orale
Tipul activităţii: Extraşcolară
Data/perioada de desfăşurare: septembrie –octombrie 2012
Participanţi: membrii cercului de istorie „Alexandru Ioan Cuza”, bunici, părinţi
Beneficiari: : Elevii şcolii, şcoala, părinţi, comunitatea locală;
Mijloace: videoproiector, cameră video, calculator, reportofon, program transcriere
Modalităţi de evaluare: CD-uri, articole de presă, imagini pe site-ul şcolii;
Descrierea pe scurt a activităţii:
Elevii realizează ghidul de interviu, interacţionează cu membrii comunitaţilor locale de pe poziţia interviatorului, utilizează reportofonul, învaţă să transcrie un interviu şi să-l tehnoredacteze, demonstrând competenţe de utilizare a calculatorului.
Activitatea nr.3
Titlul activităţii: Moştenirea mea istorică în marea istorie
Tipul activităţii: Extraşcolară
Data/perioada de desfăşurare: noiembrie 2012
Locul desfăşurării: Colegiul Naţional „Alexandru Ioan Cuza” din Focşani
Participanţi :
· Membrii Cercului de istorie „Alexandru Ioan Cuza”
· 2 cadre didactice
Beneficiari: Elevii şcolii, şcoala, părinţi, comunitatea locală;
Mijloace: videoproiector, calculator, aparat foto cameră video;
Modalităţi de evaluare: CD-uri, articole de presă, imagini pe site-ul şcolii;
Descrierea pe scurt a activităţii:
Elevii centralizează materialele rezultate în urma cercetării de istorie orală, aduc îmbunătăţiri, corecţii etc. Se prezintă materialul finalizat într-un blog.
Activitatea nr.4
Titlul activităţii: Amintiri din comunism
Tipul activităţii: Extraşcolară
Data/perioada de desfăşurare: decembrie 2012- ianuarie 2013
Locul desfăşurării: Colegiul Naţional „Alexandru Ioan Cuza”
Participanţi : membrii cercului de istorie „Alexandru Ioan Cuza”
Beneficiari: Elevii şcolii,şcoala părinţi, reprezentanţii comunităţii;
Mijloace: videoproiector, cameră video, aparat foto;
Modalităţi de evaluare: site-ul
Descrierea pe scurt a activităţii: Elevii realizează un site în limba engleză pe care-l înscriem la concursul „Doors to Diplomacy”
Activitatea nr.5
Titlul activităţii: Încheierea proiectului
Tipul activităţii: Extraşcolară
Data/perioada de desfăşurare: martie 2012
Locul desfăşurării: Colegiul Naţional „Alexandru Ioan Cuza”
Participanţi : membrii cercului de istorie „Alexandru Ioan Cuza”
Beneficiari: Elevii şcolii,şcoala părinţi, reprezentanţii comunităţii;
Mijloace: Modalităţi de evaluare: CD-uri, articole de presă, imagini pe site-ul şcolii.
Descrierea pe scurt a activităţii:
Elevii participă la evaluarea proiectului. Se realizează şi o expoziţie de fotografie din timpul derulării proiectului.
|
5. Rezultatele aşteptate ca urmare a implementarii proiectului
|
· Felul în care se comunică despre trecutul familiei şi al comunităţii oraşului Focşani se va îmbunătăţi şi în multe privinţe şi chiar va veni în întâmpinarea aşteptărilor şi nevoilor elevilor, locuitori ai Focşanilor, chiar cu preţul rememorării unor momente neplăcute;
· Realizarea unei reţele de voluntari şi entuziaşti din rândul elevilor ce va reprezinta o sursă valoroasă de dezvoltare a cercetării istoriei orale, de recuperare a unei istorii recente;
|
6. Modalităţi de monitorizare şi de evaluare a rezultatelor proiectului
|
· Ghidul de interviu
· Interviuri şi format word cu transcriere;
· Sondaje de opinie în rândul participanţilor la proiect;
· Raport de evaluare finală;
· Produse ale activităţilor(CD-uri, articole presă, blog)
· Site pentru participarea la concursul internaţional „Doors to Diplomacy”
|
7. Beneficiarii direcţi şi indirecţi ai proiectului
|
Proiectul are ca beneficiari :
Direcţi
· elevii si cadrele didactice ale Colegiului Naţional „Alexandru Ioan Cuza”;
Indirecţi
· Şcoala ca organizaţie;
· Părinţi;
· Membri din comunitate;
|
8. Impactul estimat al implementării proiectului asupra grupului ţintă (elevi, cadre didactice, autorităţi locale, comunitatea locală etc), asupra şcolii şi asupra partenerilor
|
· Creşterea implicării comunităţii locale în proiecte de promovare a istorie orale;
· Identificarea celor mai bune practici la nivel local şi crearea unei reţele locale de schimb de informaţii şi experienţă cu privire la trecut şi identitate;
· Încurajarea creativităţii, interactivităţii, dar şi folosirea unor mijloacelor moderne de comunicare pentru prezentarea istoriei oraşului Focşani.
|
9. Modalităţi de asigurare a continuităţii după încheierea proiectului
|
|
10. Activităţile de promovare/mediatizare şi de diseminare care urmează a fi realizate în timpul implementării proiectului şi după încheierea acestuia
|
· Publicarea de articole în presa locală;
· Prezentarea proiectului pe site-ul şcolii;
· Realizarea unui site pentru participarea la concursul internaţional „„Doors to Diplomacy”
· Materiale informative
· Interviuri şi materiale prezentate în presa locală
|
12. Partenerii implicaţi în proiect
|
|